Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The e-Government in the Slovakia at the beginning of the 21-th century
Kozoň, Martin ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Bakalářská práce e-Government na Slovensku na začátku 21. století se zabývá historií e-Governmentu a jeho postupným rozvojem v Slovenské republice. Popisuje aktuální stav a naplánované aktivity na nejbližší období. Hodnotí také e-Government v Estonsku a Velké Británii, jakožto vyspělých zemí této oblasti, a detailněji se zabývá funkčností e-Governmentu v České republice. Praktická část je zaměřena na testování funkčnosti e-Governmentu testem, kdy autor práce podává daňové přiznání online a detailně popisuje jednotlivé kroky, které musel vykonat.
Elektronické služby pro občany
Hejdusová, Kateřina ; Přibil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma elektronických služeb, které jsou ze strany veřejné správy poskytovány občanům. Práce se zaměřuje především na služby poskytované v České republice. Cílem práce je zhodnocení současné situace v oblasti elektronických služeb veřejné správy, které jsou v České republice nabízeny, a navržení několika opatření, která by mohla aktuální stav zlepšit. Zhodnocení je provedeno metodou komparace nabízených služeb v České, Estonské a Finské republice. Vlastnosti služeb jsou hodnoceny za použití pětifázového modelu zralosti a principů benchmarkingu. U služeb v České republice, které jsou na základě srovnání vyhodnoceny jako chybějící nebo nedostatečně kvalitní, jsou navrženy kroky, které by měly vést k odstranění jejich nedostatků.
Informační politika Finské republiky
Rybářová, Kristýna ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Pekárek, Aleš (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Informační politika Finské republiky popisuje současný stav finského e-governmentu. V textu nalezneme zmínku o Finském úřadě pro regulaci informací, který nese zkráceně název FICORA. Tento úřad náleží pod Ministerstvo dopravy a komunikace a má na starosti veškerou agendu spojenou se zpřístupňováním informací, jejich ochranu, ale také jejich bezpečný přenos. S ochranou dat organizaci pomáhá Národní bezpečnostní autorita neboli NSA. Text popisuje finskou informační politiku, její počátky, současnost i strategii na budoucí období. Odhaluje struktury a organizaci celého informačního aparátu, poukazuje na překážky, se kterými se musela finská vláda při zavádění e-governmentu vypořádat a jaká doporučení bylo státu uděleno ze strany OECD. Dále jsou v práci uvedeny nejdůležitější portály, strategické plány a projekty Ministerstva financí, které celý projekt e-governmentu zaštituje.
Podpora vztahu se zákazníky zavedením nové elektronické služby
Kodýdková, Dana ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Nohava, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření metodiky pro návrh elektronických služeb (dále také e-služeb) a její ověření při návrhu nové elektronické služby zlepšující vztah lyžařské školy s jejími zákazníky. Tohoto cíle je dosaženo naplněním několika dílčích cílů. Nejprve je provedena rešerše akademických prací, odborných publikací a článků, s jejichž pomocí jsou předloženy teoretické základy týkající se služeb a z nich vycházejících e-služeb. Dále je rovněž za pomoci literatury popsán systém služeb, který je přizpůsoben prostředí e-služeb. Poté jsou určeny vhodné kroky pro návrh e-služby, které společně tvoří výše zmiňovanou metodiku, podle níž je návrh nové elektronické služby pro zákazníky lyžařské školy (dále také LŠ) vytvořen, a je tak naplněn poslední dílčí cíl. Text diplomové práce je rozdělen na čtyři části, které postupně směřují k návrhu portálu pro zákazníky LŠ. První část slouží k teoretickému vymezení pojmů. Je zde představen sektor služeb a je zde definován pojem e-služba. Ve druhé části jsou popsány čtyři hlavní součásti, které tvoří systém e-služeb. Pomocí rozboru každé z částí je identifikováno, kterým oblastem je potřeba se věnovat při tvorbě nové e-služby. Poznatky získané v druhé části jsou použity na určení činností, ze kterých se skládá metodika navržená ve třetí části. Ta je poté ověřena ve čtvrté části práce, čímž je realizován návrh webového portálu pro zákazníky LŠ.
Daňové správy a IT
Rejzková, Eva ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou elektronizace služeb v daňových správách. Hlavním cílem této práce je provést analýzu, jak výdaje na IT a další proměnné ovlivňují mzdové výdaje v daňové správě. Dílčím cílem je zmapovat odlišnosti ve strukturách současných daňových správ v zemích OECD a dále přiblížit současnou situaci a nastínit budoucí vývoj v oblasti využívání elektronických služeb v daňových správách.
Analýza vybrané komerční služby České pošty a návrh možných zlepšení
KUBATOVÁ, Jana
Cílem této práce je kritické zhodnocení a analýza vybrané komerční elektronické služby Dopis Online a navržení případných změn a zlepšení vzhledem k potřebám zákazníků. Teoretická část obsahuje charakteristiku služeb, hlavně komerčních a elektronických. Dále obsahuje marketingový výzkum a SWOT analýzu. Praktická část se zabývá charakteristikou České pošty a služby Dopis Online.V dotazníku bylo zkoumáno povědomí veřejnosti o službě Dopis Online. Z dotazníku byly navrženy možné změny a zlepšení služby. Dále byla udělána SWOT analýza, která specifikovala silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení.
Lokální e-Government strategie
Tomšej, Radek ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Hrabě, Pavel (oponent)
E-government je termín, který v českém i světovém slovníku zdomácněl. Řada mezinárodních institucí a národních subjektů se e-governmentem zabývá, sestavuje strategie a monitoruje vývoj. I přes nesporné výhody, které e-government státu a městům přináší, neexistuje zde ucelená a standardizovaná koncepce, která by usnadňovala sestavení strategie jak na mezinárodní, tak i lokální úrovni veřejné správy. Lokální úroveň se stále více dostává do středu zájmu. Je blízko k občanům, a proto zná mnohem lépe jejich potřeby. Občané také s lokální úrovní veřejné správy přicházejí do styku mnohem častěji. To je hlavní důvod proč se lokálním e-governmentem zabývat. K jeho realizaci je potřeba řada zdrojů, projekty jsou často realizovány v dlouhém období, a proto by se k e-governmentu mělo přistupovat systematicky. Tento systematický přístup k obecnímu e-governmentu reprezentuje lokální strategie, o které pojednává tato práce. Cílem práce je tedy navrhnout strukturu a obsah lokální e-government strategie pro základní územní samosprávné celky, včetně návrhu procesu její tvorby a na příkladě obce Sudoměřice ověřit dosažené teoretické poznatky. Hlavní přínosy práce je možné vidět v obecném vymezení lokální e-government strategie, její struktury, procesu tvorby a vstupů potřebných k jejímu sestavení. Druhotný přínos je vytvoření lokální e-government strategie obce Sudoměřice, která má ověřit, zda je možné vytvořený proces a strukturu aplikovat na malé a střední obce.
Information society - risks and needs to ensure user´s use of eGovernment and electronic services in Czech republic
Host, Daniel ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Touto bakalářskou práci jsem chtěl poskytnout přehled rizik a hrozeb občana (uživatele), jako člena informační společnosti, při využívání elektronických služeb veřejné správy a elektronických služeb soukromých institucí. Pro ukotvení informační společnosti byly přijaty zpočátku státní informační politiky a řada legislativních opatření ve formě zákonů, které také podnítily vznik institucí zabývajícími se příslušnými oblastmi (ať už certifikace či ochrany osobních údajů), které jsou provázány s informační společností a ochranou identifikačních údajů občanů proti zneužití v prostředí Internetu. V práci jsem poskytl přehled vybraných zákonů a institucí, které mají poskytnout legislativní ochranu občana jedoucího oblasti informačních technologií, prostředí Internetu. Dále je možné najít přehled o informačních systémech veřejné správy, jejich princip a přínos pro občana. Práce poskytuje přehled také vybraných aplikací a služeb elektronické správy jakož i služeb soukromých institucí, s nimiž se může setkat uživatel na Internetu při řešení svých požadavků. Ve většině případů "běžný" uživatel nedisponuje dostatečnou úrovní počítačových nebo technologických znalostí na to, aby si uvědomil, jakým hrozbám a rizikům je vystaven při využívání daných služeb. Tyto služby a webové aplikace využívá proto, že mu zefektivňují a urychlují jeho pracovní činnosti. V závěru uvádím přehled vybraných nejčastějších hrozeb a rizik při využívání elektronických služeb a zároveň možnosti ve formě návodů a nastavení vybraných programových prostředků, jak se je možné daným hrozbám vyvarovat.
Vývoj e-Government v ČR
Trávníček, Petr ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Dnes, na počátku 21. století, se nacházíme v tzv. informační společnosti. Zvýšení dostupnosti informačních a komunikačních technologií mělo postupně za následek usnadnění prakticky ve všech oborech lidského snažení. Vyjímkou v nich nebyla ani oblast veřejné správy a s příchodem technologií dostupných v masovém měřítku související její elektronizace. Tato bakalářská práce se blíže zabývá problematikou e-Governmentu s důrazem na jeho podobu v České republice. Nejprve je tedy o e-Governmentu pojednáno v obecné rovině, kromě toho jsou rovněž vyjmenovány nejpodstatnější přínosy, resp. rizika z něj pramenící. Následně je zmapován vývoj e-Governmentu v České republice od počátků elektronizace veřejné správy u nás až po současnou situaci. Praktickou část práce lze rozdělit na 2 celky. První z nich se věnuje analýze úrovně e-Governmentu v České republice a ostatních zemích EU prostřednictvím srovnání na základě 3 ukazatelů zaměřených na hodnocení služeb a 3 ukazatelů týkajících se informačních a komunikačních technologií. V závěru praktické části jsou poté analyzovány a zhodnoceny vybrané konkrétní projekty e-Governmentu uskutečněné v rámci České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.